wonenlimburg telefoonnummer

Vanaf 1 januari 2016 bellen huurders niet langer naar 0800-1881 maar naar 088-3850800. In dit beknopt nieuwsbericht staan we stil bij deze verandering.

Waarom een nieuw telefoonnummer?

Van 2012 tot en met 2015 hebben wij een gratis telefoonnummer beschikbaar gesteld voor onze huurders. Dit betekent dat Wonen Limburg op jaarlijkse basis behoorlijk wat kosten maakt. En die kosten worden indirect verrekend naar álle huurders. Oók naar huurders die helemaal nooit met Wonen Limburg bellen. Vandaar dat wij hebben besloten een nummer met lokaal tarief in te zetten, zodat de huurder die gebruik  maakt van telefonische dienstverlening, ook verantwoordelijk is voor de (mogelijke) kosten die deze service met zich meebrengt.

Over wat voor kosten hebben we het dan?

De kosten voor het bellen naar een 088-nummer zijn hetzelfde als bellen naar een gewoon vast telefoonnummer. De beller betaalt géén kosten aan Wonen Limburg.

De kosten hangen af van de telefonieaanbieder en abonnementsvorm  van de beller en of hij of zij belt met een vaste telefoon of mobiele telefoon. Heel wat abonnementsvormen kennen  een belbundel met onbeperkt bellen naar vaste nummers. Voor deze groep zijn er geen extra kosten voor  het bellen naar een vast nummer. Het is daarom zonde dat we het gratis 0800 nummer blijven hanteren, wat voor de organisatie en daarmee voor onze huurder, veel onnodige (bel)kosten met zich meebrengt.    

Bij het bellen van het 088 nummer hoort de huurder een tekst als: ‘voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten’.

Hoe gaat Wonen Limburg het nieuwe nummer kenbaar maken?

Vanaf eind december gaan we op al onze communicatie-uitingen stickertjes plakken met een hoge attentiewaarde: “Let op! Vanaf nu zijn wij bereikbaar via 088-3850800”. Ook op al het materiaal dat zich op dit moment op de buurtwinkels bevindt.  We zullen het resterend briefpapier indrukken met een soortgelijke aandachtstrekker. Daarnaast gaan we eind december een nieuwjaarskaart naar alle huurders sturen met daarop het nieuwe nummer. Tevens vragen we op deze kaart aan onze huurders om hun eigen gegevens nog eens te controleren en waar mogelijk aan te vullen.

Uiteraard noemen we de verandering van ons telefoonnummer ook uitgebreid in de nieuwe ‘In de buurt van… ‘ die in januari op de deurmat valt. Ook middelen als website, advertenties, social media en persberichtgeving worden ingezet om zoveel mogelijk bekendheid te geven aan het nieuwe nummer.

En hoe helpen we de huurder nog meer?

We investeren fors in dienstverlening via andere (gratis) digitale kanalen. We zien dat steeds meer  huurders gebruik maakt  van Mijn Wonen Limburg. We zetten in onze communicatie in op het helpen van onze huurders deze digitale kanalen te vinden, mochten zij dat willen. En zien er op toe dat klantgedrevenheid in dit proces de boventoon voert. Een paar voorbeelden:

Bel mij terug knop: We willen de huurder via het wachtstandbandje op de hoogte brengen van de mogelijkheid de ‘bel mij terug’ knop in te zetten. Via www.wonenlimburg.nl  kunnen huurders de ‘bel mij terug’ knop aanklikken en een telefoonnummer achterlaten. Het WAT neemt dan zelf binnen 4 uur contact op.

Mijn Wonen Limburg: We willen op zoveel mogelijk manieren en op zoveel mogelijk plekken onze huurders attenderen op Mijn Wonen Limburg, het online serviceplatform waar huurders op het moment dat het hén goed uitkomt allerlei zaken kunnen regelen.

Stickers: We gaan bij de ‘In de buurt van…..’ die in januari 2016 bij onze huurders op de mat valt, een stickervel toevoegen met hierop het nieuwe telefoonnummer.

WAT: we geven het WAT een korte training of script mee om huurders die hier boos over zijn op de juiste manier te woord te staan en kort en bondig uit te kunnen leggen hoe het nu precies werkt.

Naar boven